söndag 25 juli 2010

Ny layout och nytt om bloggen

Nu behövdes lite nytt här, så jag testade Bloggers malldesigner! Enkel att använda, och där finns många kombinationer att göra.
Annat nytt är, att jag från och med i dag kommer att uppdatera oftare här i bloggen, och att jag i stället ska göra tvärtom i mitt galleri - där kommer uppdateringarna inte att dugga lika tätt som de har gjort. När jag uppdaterar ropar jag till här!
Anledningen är att jag tycker galleriet har blivit omfångsrikt med tiden, och att jag ju visar alster i bildspelsform där. Här kan jag på ett annat sätt både skriva och visa bilder, det är helt enkelt smidigare och snabbare sätt att jobba. (Tänk att jag äntligen har upptäckt det nu...)

Jag har varit i verkstan lite nu när det regnat - det har blivit lite test av teknik och genomgång av gamla stämpeltidningar för inspiration. Och så några kort. Ett av dem är detta, jag blev så sugen att göra ett kort med gridteknik! Snäckan är stämplad och embossad med UTEE, och monterad med distanstejp för extra effekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar