tisdag 27 juli 2010

Änglalikt

I en av tidningarna jag har tittat i, en gammal "Ett Trykk", fanns tips om en teknik där man blandar Glossy Accents med Perfect Pearls. Jag testade, och det blir verkligen effektfullt. Först satte jag lim här och var på en svart kartongbit, tog sedan skaftet på en sked för att lyfta upp en liten mängd pulver PP och strö på. Jag valde guld och en terracottafärg. Sedan drog jag lim/färg hit och dit över kortet med hjälp av ett gammalt plastkort, och lät lite extra lim bli runt kanterna. Tog sedan varmluftspistolen och värmde under och sedan över kartongen. Limmet bubblar upp och torkar sedan fort. Här har jag stämplat en snöstjärna och guldembossat den. Runt kanterna har jag dragit med guldfärgad krylonpenna. En gammaldags bokmärkesängel tittar drömskt (eller undrande...) upp mot stjärnan.

1 kommentar:

  1. Vad kul att det kommer bli mer liv i din blogg. Det ser jag fram emot. Har testat tekniken du beskriver i inlägget här. Minns att jag hade vitt lim och det blev inte så bra. Dags att ta fram Glossy Accent då!

    SvaraRadera