söndag 4 september 2011

Altrad burk

 En burk som det varit hårda karameller i har väntat länge på att få nya kläder. Nu fick jag lust att altra den - och så här blev det! Rosen har jag gjort av vanligt utskriftspapper som jag stansat ut många lager med retroblomman i. Sedan fäste jag ihop blomman, och böjde upp kronbladen samtidigt som jag sprayade vatten på. Den får torka ihoptovad, och när man sedan böjer ut bladen är de jättefina och naturliga! Har chalkat kanterna. Papperet jag använde var ljusgult, så jag gjorde inget åt färgen.




3 kommentarer:

  1. Snygg burk -men- blomman var ju bara för läcker!!!!

    SvaraRadera
  2. En väldigt söt burk.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad fina saker du gör!
    Burken är helt underbar.
    Jag vill ju bli följare så jag inte missar något!
    Kram
    // Linda

    lindathornmedprickar.blogspot.com

    SvaraRadera